Otkrijte šta izaziva bes u vama i kako da ga pretvorite u nešto korisno

angry 21911041920 620x3501

Čujemo i čitamo o tome kako sve veći broj ljudi ima problem kontrole besa. Gubitak kontrole može dovesti do posledica koje uglavnom pogoršavaju situaciju i dodatno je komplikuju

 

Šta je bes? Kako i kada nastaje emocija besa? Kako su neki ljudi manje, a neki više besni? Kako neki gube kontrolu nad istim, a drugi se naizgled lako nose sa besom? Da li tu treba nešto menjati i kako?

Bes je nezdrava emocija koja se javlja kao posledica frustracije, kršenja ili prekoračenja ličnih pravila i pretnja je samopouzdanju.

Osoba dok je besna:

emoji 32026691920 830x01

  • vidi sebe kao apsolutno ispravnu, a druge kao apsolutno neispravne,
  • precenjuje stepen u kome druga osoba čini nešto namerno, kako bi ga isprovocirala, omalovažila, diskreditovala,
  • bes dovodi do suženja svesti i negativnih posledica,
  • daje lažno osećanje pravičnosti i energije,
  • veoma često se završava agresivnim ponašanjem,
  • osoba nije u stanju da realno sagleda tačku gledišta druge osobe.

Bes je emocija koja se javlja veoma rano u razvoju između trećeg i šestog meseca života. Univerzalna je i usko povezana sa ljutnjom.

Osećanje ljutnje koje se javlja kao posledica frustracije, a gde osoba realno sagledava situaciju i asertivno se zauzima za sebe je zdrava emocija nezadovoljstva.

Osećanje besa se pak javlja kada je osoba ljuta, a postavlja apsolutističke zahteve i agresivno izražava svoje misli, osećanja i uverenja, narušavajući prava druge osobe.

profimedia 0199378368 830x01

Istaživanja govore u prilog tome da osobe koje su imale/imaju problem sa kontrolom besa, nisu naučene da adekvatno i blagovremeno iskomuniciraju svoja nezadovoljstva. „Trpim, trpim, pa kada puknem“, koliko smo to puta čuli... Psihosomatke bolesti takođe mogu biti posledica prigušenih i potisnutih neiskomuniciranih frustracija.

Dakle, emociju nezadovoljstva neophodno je iskomunicirati, reagovanjem na socijalno prihvatljiv način jasno postavljajući granice i asertivno se boriti za sebe i svoje stavove. Iznoseći svoje potrebe, želje i zahteve prema sebi i drugima i radeći na istima oslobađamo psihičku energiju koju možemo konstruktivno usmeriti.

Ukoliko imate problem sa ispoljavanjem nezadovoljsta, niste naučili kako da se nosite sa osećanjem besa ili pak imate problem sa samopouzdanjem potražite pomoć stručnjaka. Oslobodite svoju energiju i usmerite je kreativno i konstruktivno.

image

COOL radio

na radiostanica.com

Slušaj sada